Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 4 decembrie 2010

Cititi. Eu zic ca merita.

http://www.dilemaveche.ro/sectiune/situatiunea/articol/spiritul-critic-supradoza

Unii vor intelege de ce am postat acest link. Altii nu. Fericiti sunt acei unii!! :))

27 de comentarii:

  1. Asta e atac la mine:):):)
    Pina la urma zice ca nici o extrema nu e buna:):)
    Nah multam frumos....bine ca ne-o spus el in 2000 de cuvinte:):) ca mai simplu nu putea:)ca altfel nu stiam si noi atita:)
    Deci iar is circotash:):) si iar judec:):)

    RăspundețiȘtergere
  2. Sigur putea sa spuna si in 2 cuvinte. Ma intreb cu arata Hamlet in cateva cuvinte. "To be or not to be"! Ceva mai mult de 2 nah asta e. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Da pe viitor chiar as fi curios de parerea ta. Acuma fa si tu un efort si contraargumenteaza articolul, daca ai ce. Numa nu tot ataca omul.

    RăspundețiȘtergere
  4. Briliant eseul lui Plesu !
    Merita citit si rascitit, pana intelegi fiecare idee, fiecare cuvant.
    Mesajul este simplu: nu judeca aspru,nu pune in balanta, nu cantari prea mult, nu ezita indelung. Accepta lumea asa cum este, fii ingaduitor si tolerant. Joaca-te! Go with the flow !Fii pe faza! Apreciaza ce merita a fi apreciat! Nu devaloriza!
    Si ai incredere ca vei ajunge exact acolo unde trebuie sa ajungi:)
    Iar daca... "respingi, precaut, ceea ce merită a fi creditat, vina e, în întregime, a ta."

    Very nice:)

    RăspundețiȘtergere
  5. nu atacam omul deloc mai :) si nici nu voiam sa contra-argumentez...
    doar am sintetizat eu la maximul maximului..ce zicea dinsul..paote nu asa artistic si frumos ca tanti nashpie.. da nah.hihih

    da nah..las ca ma pun si contra-argumentez mai maine..daca poti astepta atita..
    v-am tzucat :)

    RăspundețiȘtergere
  6. tu esti un adevarat sintetizator. Oricum cred ca esti mai apoape de mesajul transmis de Plesu decat nashpette.

    RăspundețiȘtergere
  7. fiecare intelege ceea ce vrea sa inteleaga :)

    RăspundețiȘtergere
  8. un mesaj poate fi perceput in mai multe feluri...fiecare extrage din el ceea ce-i trebuie ;)

    RăspundețiȘtergere
  9. Da tu sebi esti mini-guru lu plesu de spui cine are dreptate?;):)
    Adica ma bucur ca dati la mine dreptate....:):)

    RăspundețiȘtergere
  10. Cred ca nu inteleg eu bine, oi fi mai prostut.
    Deci apa e uda ? Iarasi m-a lamurit d-nul Plesu
    Cui se adreseaza d-nul Plesu pana la urma?
    Cati astfel de cetateni atinsi de boala atat de dusa la extrem a gandirii sunt in Romania si mai ales cati sunt perosane publice deci vizati ?
    Eu as raspunde ca nici unul.
    Asta este o problema curenta a societatii romanesti?
    Adevaruri banale ca si "fereste-te de extreme" spuse in multe cuvinte si propozitiii cu exact acelasi sens dar cu alte cuvinte, sunt de obicei apanajul unui scriitor preocupat mai mult de estetica, unde recunosc d-nul Plesu este foarte talentat.
    In schimb esenta articolului si mai ales targetul sau adica acesti oameni bolnavi de prea multa logica care nu prea exista in lumea publica romaneasca mi-l fac suspect de vinovat de exact ceea ce nu de mult acuza la politicienii romanesti si anume acuzarea acuzatorului sau raspunsul copilaresc "ba tu"
    Asa la prima impresie pare ca se refera fix la preferatii lui, Ciutacu Stan Badea etc
    sunt prea logicii si sclavii gandirii si nu mai apuca sa traiasca, din aceasta cauza scapa acele mici minuni care trebuie traite.
    Nu sunt de acord cu el si ma bucur ca el a putut prinde acele mici bucurii ale vietii cum ar fi pe d-nul Basescu.
    Minunat ar fi sa si le traiasca in particular aceste minuni si sa nu dea astfel de lectii mai ales cand el a esuat lamentabil.
    Am sa traduc ce inteleg eu din text
    " eu am gresit crezandu-l pe Basescu&Co pentru ca eu nu duc gnadirea la extrema ca voi dar asa pot sa traiesc micile placeri ale vietii pe care voi desigur nu puteti sa le savurati pentru ca sunteti niste maniaci ai logicii"
    Si daca eliminam partea cu Basescu tot penibil mi se pare.
    Mare om moralizator d-nul Plesu pacat ca mie nu-mi spune nimic nou si ca de obicei declamand in mod foarte elegant(singurul lucru de apreciat pentru cei interesati) niste adevaruri banale si care nu au nici o legatura cu realitatea cotidiana nu imi inspira respect sau simpatie.
    Sa nu ma intelegeti gresit cum o face Sebi de obicei nu am nimic cu d-nul Plesu sau ceilalti preferati ai lui Sebi, uneori scriu corect si inteligent alteori nu, deci pentru mine nepotriviti in calitatea lor de formatori de opinie, iar dupa ce au gresit lamentabil intr-o cauza foarte importanta nu mi se par niste exemple bune de urmat.
    Faptul ca nu au recunoscut in timp util greseala iar uneori chiar nerecunoscand deloc greseala mi se par cu atat mai putin demni de ascultat sau urmat.
    Presimt raspunsul lui Sebi va fi :
    Asculta-l tu pe Badea&co atunci ca e mai "destept".
    Calitatile pe care baietii astia le au si pot sa le apreciez este integritatea, curajul, si inteligenta.
    Nenea Plesu sta mai prost cam la toate 3 dar este mult mai artistic.
    Sunt in clase diferite iar eu pentru arta ma indrept in alte directii decat d-nul Plesu, Cartianu sau Liiceanu.
    Si inca o precizare baietii astia au si defecte sigur chiar foarte deranjante unele dintre ele
    Chiar preferatul meu Badea este extrem de intolerant si agresiv cand este criticat (uneori foarte corect) incat mi se pare foarte penibil in destule ocazii.
    Din pacate este unul din marile defecte in opinia mea a nu fi deschis la critica.
    Dar logica din argumentele in opiniile pe care le expune public, curajul de a face acest lucru in felul in care o face, umorul si nu in ultimul rand integritatea (poate falsa dar neatinsa pana acum) il fac totusi pentru mine preferabil lui Plesu monumentul de cultura (compilment nu ironie).

    RăspundețiȘtergere
  11. Pt nashpette. NU. Un mesaj nu trebuie sa fie perceput decat intr-un singur sens. Nu e totusi o poezie, unde perceptia subiectiva are un rol major. Altminteri ce rost are sa mai transmiti mesaje daca fiecare intelege ce vrea. Dar nu te intrista merege si asa vorba romanului. :(

    RăspundețiȘtergere
  12. acum ma duc sa caut o palarie..ca sa mi-o pot ridica in fata lu nenea volvo...95% total de acord cu dinsul :)

    iar sebi...daca un mesaj trebuie perceput doar intr-un singur sens..poate ar fi bine ca nea plesu..sa nu faca amu un roman...dintr-un lucru care de fapt poate fi sintetizat in 2 fraze..
    sau o fi dinsul danielle steel?:):):)

    seara buna la voi :)

    RăspundețiȘtergere
  13. pe mine m-a uns la inima articolul lui Plesu.
    ce-i drept, eu am suflet de artist si mai mult de atat, eu vin de pe Venus iar voi de pe Marte :):)

    si totusi...nu imi place cum devalorizati si minimalizati cuvintele lui Plesu.
    iseamna ca voi percepeti totul doar cu mintea, nimic cu sufletul :(

    RăspundețiȘtergere
  14. Deci sebi vine si el de pe marte:)
    Asta explica multe:):)
    Macar nea volvo argumenteaza...eu ma ciondanesc ca sa il nervez pe sebi:) dar tot dau dreptate lui nea volvo:)

    RăspundețiȘtergere
  15. stau acum si ma gandesc...oare eu unde ma incadrez, la unii sau la altii ? :)

    RăspundețiȘtergere
  16. poate ca e tirziu....dar tu referi..inde te incadrezi fata de sebi si adi?
    pai tu nu prea te-ai sfadit pe aci cu noi...
    pai hai ca fac si eu mini profil cum facushi tu mia de mult :)
    adi..bine argumentat..
    sebi...se baga si el unde nu ii fierbe oala
    eu..total pe linga
    tu...om civilizat...dar artistic mai mult..ca tu ai zis ca intelegi ce vrei :):) mai ales la plesu..

    RăspundețiȘtergere
  17. a nu ! ma refeream la afirmatia de sub link-ul lui sebi.

    eu nu stiu inca daca sunt printre acei "unii" care inteleg si sunt fericiti sau ma numar printre acei "altii" care nu inteleg si sunt nf...

    acuma meditez asupra problemei

    RăspundețiȘtergere
  18. Foarte neurtu/a acest/a nashpette :))Vrem sa-ti auzim opiniile.

    RăspundețiȘtergere
  19. acuma stiu!

    sebi & nashpette = oameni fericiti
    florin & adi volvo= nihilisti

    :):)

    p.s: de ce te indoiesti de faptul ca sunt o ea ?

    RăspundețiȘtergere
  20. da mai..voi puscati de fericire :):):)

    mai..dar nashpie..sper ca esti o ea..ca de nu am imbulinat-o rau de tot :):):)ce naiba filtrez amu cu baieti?:):):)

    trebuia sa mai bagi un evrika la inceput..dupa acum astiu :):)

    RăspundețiȘtergere
  21. Nu ma indoiesc. Glumesc. Adi si Florin or fi ei nihilisti, da is d-astia second hand ca nu poti sa-i bagi in galeria marilor nihilisti rusi, da nici macar la glezna lui Cioran nu se ridica apoi ce sa zicem de Nietzsche. Noi fericiti? Poate. Pe mine numa tara ma dispera si o raceala care tocmai mi-a batut la usa :))))

    RăspundețiȘtergere
  22. @ sebi: ia paracetamol si vitamina C , plus ceai de tei cu miere :)
    pe mine ma dispera functionarul si birocratul roman, cu curul mare si mintea ingusta...ei nu gandesc, ei aplica ordinul ministerului mot a mot, si daca nu te incadrezi un pic in sablonul lor, ei bine i-ai dat gata, habar n-au cum sa rezolve problema. daaa dar capsomanii astia au servici !

    RăspundețiȘtergere
  23. @ florinel :...pentru toate exista un inceput :))

    RăspundețiȘtergere
  24. capsomani :) asta nu l-am auzit de mult..hihi

    dar pina la urma..cum saracie am ajuns la birocratii romani de la marele nea plesu :):)

    cit de nihilisti...apu eu sigur nu is..hihi
    daca am vzt bine...nihilistul e cel acare numa critica..da nu are solutii..hihi
    eu am si solutii numa nu ma asculta nime :):):)
    eu ziceam si sa dam foc la crisu de ex..hihi
    apoi sa sintem dreacu lumina in tzara asta.....si uite asa..hihih

    deci..eu is omu cu solutii concrete pt problemela date :):):))

    RăspundețiȘtergere
  25. pentru mine ai vreo solutie? :):)

    RăspundețiȘtergere
  26. sigur ca da...stii ca era un film mai vechi cu michael douglas...cind el ia pushca..si mere prin orash..si pushca tot ce prinde...:):) cam asa sa faci si tu...:)

    si apoi fugi cu mine in mini-vacanta la vienna :):) ca parca la ea te indemna vinul tau cel fiert :)
    noapte buna la dvs :)

    RăspundețiȘtergere
  27. it sounds good :):):)

    mmmmmmmm.....ce bine e la vienna ;) o sa beau ceai cu rom si o sa mananc kugelnupf....delir

    RăspundețiȘtergere