Faceți căutări pe acest blog

luni, 13 decembrie 2010

Presa romaneasca online? I don't think so.

Recunosc ca sunt o persoana comoda. Si mai sunt si un picut, dependent de internet. Fac parte din categoria persoanelor care de-abia ca au deschis ochii si iute iute la net. Ce fac pe net? De obicei ma informez. In fiecare zi simt nevoia sa vad si eu ce se mai intampla in Romania sau aiurea. Nu stau mult, rasfoiesc presa online, mai dau un wiki, verific mailul etc. etc. Trebuie sa recunosc de asemenea, ca nu sunt printre persoanele care se panicheaza ca presa scrisa va disparea. Lumea nu prea mai are timp dimineata sa citeasca editoriale savante pe 3-4 pagini, sorbind din cafea sau ceai. Heh, ou sont les neiges d'antan.. E rau, e bine vom vedea, e o realitate noua si trebuie sa ne adaptam intr-un fel sau altul. De-o vreme marturisesc ca imi devine extrem de obositor sa citesti presa romaneasca online. Motivul: zecile de bannere de pe paginile "home" sau cele care apar daca dai click pe un articol. De exemplu Catavencu online pur si simplu nu se poate citi. De indata ce intri pe pagina principala a saptamanalului te asalteaza o serie de bannere care mai de care mai colorate, astfel incat pana ajungi sa citesti un articol te ia ameteala de la atatea clicuri. Incercati si Gandul. Aici e jale. Daca vrei sa deschizi un link iti apar niste nori si fulgere se intuneca monitorul de zici ca vine apocalipsa. Nu ma uit la continutul bannerelor pur si simplu pentru ca sunt agasante. Ce rezultate se obtin din genul asta agresiv de marketing ramane de vazut. Pe mine unul ma scoate din minti. Inteleg ca presa online, de vreme ce nu e sustinuta prin abonamente trebuie sa se finanteze prin reclama. E perfect normal. Nu am nimic impotriva bannerelor elegante, chiar palpaitoare la margine sau sus. Sunt ok, iti atrag privirea suficient si daca vrei informatii dai clic. Din cate stiu firmele oricum platesc pay-per-click. Asta e una si e ok, dar sa te oblige sa dai clic, sa trebuiasca sa muti cursorul ca un descreierat numai sa eviti bannerul e frustrant, zau. E un exces agresiv, o guerilla marketing care pe mine ma face sa evit mai des siturile sus amintite.
Apropo m-am uitat si la alte cotidiene din alte tari: NY Times, Washingron Post, Frigaro, Corriere della sera, Allgemeine Zeitung, Daily Mirror, L'espresso. In afara de mici exceptii toate afiseaza civilizat reclamele pe margine sau sus mai mici sau mai mari dar care oricum nu te fac sa dai cu tastatura de podea, civilizat adica. La noi, inca n-a ajuns trenul.

4 comentarii:

  1. ...dar o sa ajunga in curand, cu sau fara voia noastra ;)
    si eu citesc in draci presa online. recunosc, intr-o mare masura e agasant advertisingul de care pomenesti tu, dar...exista si un oarecare avantaj:)si anume, mie imi place sa citesc si commenturile la un anumit articol online. ei da ! aceste comentarii fac tot deliciul...ma distrez maxim si in plus aflu tot felul de informatii, barfe, shushanele, despre persoanele vizate in articolul repectiv :):)

    cat despre les neiges d'antant...eu le vad pe geam:)) ma duc sa-mi caut saniutza ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. doresc fondatorului acestui blog, tot ce imi doreste si el mie :)... doar lucruri bune, nu ma indoiesc:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu nu m-am referit la comentariile de jos ci doar la bannerele comerciale. Reclame de tot felul: banci, sucuri, asigurari etc etc. Astea nu is funny deloc.

    RăspundețiȘtergere
  4. stiu! in privinta asta ai dreptate, sebi :)

    RăspundețiȘtergere