Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 6 noiembrie 2010

Amintiri din epoca de aur!

Filmul lui Cristi Mungiu este dupa parerea mea cel mai bun film romanesc facut vreodata. Dar nu tot. In versiunea pe care o am eu sunt doua episoade. Primul episod prezinta patru legende urbane de pe vremea comunismului, de prin anii 80. Filmul este foarte bine vazut si in vest si pe mine sincer nu ma mira. Mie si "Occident", un film realizat de Mungiu, mi-a placut, dar asta este un pic diferit si mai bun dupa parerea mea. Are un umor fin , imponderabil, nespecific pentru filmele romanesti. De fapt, eu nici n-am fazut de la cap-coada o comedie romanesca pana acum. Apoi, filmele romanesti au, cam toate, ceva apasator, un spleen insuportabil, ceva ce ma face, pe mine personal, sa ma opresc dupa zece minute de vizionare. Dialoguri plictisitoare, cu oameni plictisiti, de-obicei ireali, fara dinamica si pana la urma fara sens, de parca ar fi fost facute pentru deliciul regizorului si a scenaristului si nu pentru spectator. Filmul lui Mungiu e altfel. Ideea in sine de a prezenta patru legende urbane din epoca de aur a comunismului starneste, cred, curiozitatea si te face chiar sa zambesti. In vremurile grele ale cenzurii, multi am auzit tot felul de legende din astea care circulau ca si bancurile cu Bula. Eu de exemplu am auzit, ca cica odata, unul care facea autostopul a fost luat de o dacie combi si din vorba in vorba a inceput sa-l injure pe Ceausescu. Se spune ca, dupa multi km parcursi in care soferul n-a scos nici o vorba, la destinatie, autostopistul ii multumeste soferului care se prezinta amabil: Nicu Ceausescu. Erau legende, unele se zice erau inventate de departamentul de manipulare a secu. Cine mai stie? In fine, trebuie sa recunosc ca am avut niste prejudecati fata de filmul lui Mungiu, dar dupa cateva minute mi s-au spulberat. E un film care merita vazut. Este o comedie romaneasca atipica, un pic kusturican, dar totusi original. Episodul 2 insa este dezamagitor, e trist, e iarasi cu dialoguri insipide este exact contrariul primului episod. Nu l-am gustat si nici nu-l recomand. Noroc ca cele doua episoade sunt de fapt doua filme de sine statatoare si deci nu e nevoie sa le vizionezi pe amandoua. Eu cred ca cu primul, Mungiu va avea succes si in strainatate. Asa sa fie!

17 comentarii:

  1. nimeni nu zice nimic aici?

    din pacate nenea sebi...trebuie sa fiu de acord tu tine...:)
    si mie mi-a placut..dar mie mi-a placut in totalitate..
    de fapt..nici nu stiam..sa rid..sau sa fiu trist..pt ca din pacate cam asa era...nu e prea mare mistocareala...e cam realist filmul...

    bau la voi

    RăspundețiȘtergere
  2. mai baieti, eu nu l-am vazut...asa ca imi fac nod la batista, ca sa-l descarc si sa-l vizionez intr-o companie placuta ;)

    RăspundețiȘtergere
  3. Si tu iute amu vrei companie placuta:):)
    Bucura-te ca ai tv sau computer:)
    Mai voi fetele tot timpu vreti prea multe:)
    Amu trebe sa te invit la mine pt film?:):):)
    Asta ca sa vexi ce parere buna am despre mine:):)

    RăspundețiȘtergere
  4. vreau prea multe, zici?
    hmmmm...poate ca ce e prea mult pt tine, e normal sau putin pt mine ...sau invers:))

    RăspundețiȘtergere
  5. sigur ca e prea putin pt tine :):):):)

    nah..daca aduci tu tv..te invit la film la mini..sa ridem ce epoca lu ceascha..

    apropos..posatashi pe anti-sebi niste poze?:)):)

    RăspundețiȘtergere
  6. nu cred ca e nevoie sa postez poze :)
    eu propun sa-l invitam pe sebi sa posteze si pe anti-sebi, pt ca se pare ca noi suntem in pana de idei, si oricum e muult mai easy sa-l combatem pe el :))
    tu ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  7. mersi de invitatie !
    sa vin cu tv-ul? he he...interesting
    maine am zi libera, poate merg sa targuiesc un tv :)
    plasma? lcd? led? hd? full hd? cu lampi?

    RăspundețiȘtergere
  8. mai..eu nu am...ca numa fac cu nervii..daca ma uit la dinsul..
    plus ca m-am obisuit de citiva ani..doar cu laptop in brate :)

    mie mi-e indiferent :):) ca oricum nu il tin eu..ti-l dau napoi :)
    cu lampi ar fi ceva..da nu prea il legam la dvd..sau lapt...

    asa ca...las la latitudinea si altitudinea dvs...:) numa sa imi zici din timp..sa fiu acasa..hihihi :):)

    noapte buna la voi..
    bau :)

    RăspundețiȘtergere
  9. :) chiar vrei sa vin la tine?

    RăspundețiȘtergere
  10. de ce nu :):):)
    mai ales daca vii cu tv-ul in spate :):):)
    oricum ii spun la mama..ca daca nu mai apar..sa stie ca m-ai killarit :):):)

    nah..ca ma si duc sa ma ferchezuiesc :):)

    RăspundețiȘtergere
  11. esti sigur? chiar daca...

    pai atunci merg si eu la ferchezuit, ca doar n-o sa ma las mai prejos :))
    mai greu va fi cu tv-ul, ca nu-l pot ridica...

    RăspundețiȘtergere
  12. ce chiar daca?:):):) ca m-ai pierdut..

    da cum sa nu il poti ridica? ah..tu vrei sa aduci de ala cu lampi..

    incearca sa il tragi dupa tine..ca de stricat nu se strica de la atita..hihihi

    nah...pai deja eu m-am deferchezuit..ca nu ai venit..hihih

    bau bau la voi :)

    RăspundețiȘtergere
  13. stii ceva ? mai bine vii tu la mine, ca-i mai simplu :)
    referchezuire urgenta!!

    RăspundețiȘtergere
  14. nah..bine..daca ma rogi asa frumos :):):)
    amu plec.. :):):)

    RăspundețiȘtergere
  15. stai ca ma intorsei de la usa..ca nu stiu inde si ma duc ::):)
    amu ce fac..stau aci ferchezuit..dejeaba....iar stricai apa calda alela..hihih

    RăspundețiȘtergere
  16. acolo unde n-ai mai fost demult...:)

    RăspundețiȘtergere
  17. La beserica???:););)
    Ma...tu ii fi calugaritza sau nevasta lu popa?
    M-a bate ala bine:):)
    N buna:)

    RăspundețiȘtergere