Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 18 septembrie 2010

Va declar sot si.....sot!

Din capul locului vreau sa spun ca nu e nici o ironie aici. Sunt multe tari din lume, ex: (SUA cateva state, Danemarca, Finlanda, Ungaria, Belgia, Canada, Olanda, mai nou Argentina etc.) unde casatoriile de acelasi sex sunt legale. Doi barbati sau doua femei au dreptul sa-si intemeieze o familie sub semnatura ofiterului de stare civila si deci cu acordul statului. Situatia minoritarilor sexuali este deja demult pe agenda atat a partidelor politice cat si a asociatiilor civice pro si contra gay. In general toleranta fata de gay a crescut in ultimii ani si in afara de credinciosii practicanti ai majoritatii religiilor, lumea accepta ca orice cetatean este liber sa-si aleaga partenerul sexual, sigur, cu doua conditii, el/ea sa fie de acord sa participe si sa nu fie minor. De altfel relatiile sexuale intre un major si minor sunt reglementate prin lege si pentru heterosexuali. In orice caz, in mare majoritate acceptam ca este treaba fiecaruia cum isi alege partenerul si ca nu e treaba statului sa se amestece in viata intima si privata a cetatenilor. Bun. Acum, militantistii gay au luptat destul de eficient in multe state sa li se permita ca relatiilor lor sa aiba si "binecuvantarea" statului. Dupa cum am spus si mai sus multe state au si ratificat legea care sa permita casatoriile homosexuale. Ce se intampla insa daca doi parteneri gay hotarasc sa-si largeasca familia legala cu un copil, in concret, doi barbati sa infieze un copil. Este legitima aceasta pretentie? Eu personal cred ca nu. Lasand la o parte faptul ca din punct de vedere biologic pentru procreere e nevoie de un barbat si de o femeie, eu cred ca rolul parintilor nu se termina aici, ei fiind responsabili de educatia copilului pana devine adult. Cred de asemenea ca in aceasta situatie e obligatia statului sa intervina in favoarea copilului care nu are discermanant pentru a decide pentru sine si sa interzica sau mai bine zis sa nu permita, astfel de adoptii. Poate ca n-am dreptate dar la mine in cap nu incape idea ca un copil sa poata fi crescut de doua femei sau doi barbati. E pur si simplu un nonsens. Daca aveti alte pareri, feel free.....

13 comentarii:

  1. Am inteles care este parerea ta si marturisesc ca in urma cu putin timp eram de aceeasi parere.
    Ce nu am vazut insa sunt argumentele tale.
    Da, recunosc, visceral, pare sa nu fie in regula dar intr-o discutie cred ca argumentele sunt cele care conteaza.
    Dar pana le vad sau pana le spun pe ale mele as dori sa intreb ceva.
    Crezi deci ca e mai bine ca un copil sa fie crescut la orfelinat decat sa fie adoptat de 2 persoane gay ?
    Crezi ca e normal ca un copil sa fie crescut de un singur parinte (caz de divort sau moarte a unuia dintre soti) dar daca e crescut de 2 oameni de acelasi sex este mai rau ? si daca nu atunci sa luam copilul si de la acel unic parinte ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, cred ca e mai bine sa creasca la orfelinat. Ca orfelinatele la noi sunt groaznice e o alta problema. Cat despre argumente....Heh am stiut ca vei intreba..nu am ce invoca e acelasi gen de principiu al meu ca si cel: "nu ucide" pot avea 1000 de justificari sau niciuna. E ceva ce tine de firesc, de natural si care, cred eu, nu e nevoie sa fie argumentat, dar marturisesc nu am multe astfel de principii "neargumentabile".

    RăspundețiȘtergere
  3. Un copil ar trebui să crească într-o familie funcțională, cu roluri delimitate clar. Atât spun, nimic mai mult. Pentru că nu are rost, să crească lângă o femeie care-l pune la sân și cerșește și cu un bețiv care-i bea banii strânși pe străzi.
    De la acest exemplu și până la propriile noastre familii, există grade și grade de (dis)funcționalitate. Și atunci cum e mai bine?!

    RăspundețiȘtergere
  4. Roluri delimitate clar ?
    Si care ar fi alea ?
    Care este rolul tatalui ? dar al mamei ?
    Sebi inainte sa continui ca sa nu discut degeaba tu esti homofob ?
    Am sa raspund eu intai : Un pic
    in sensul ca mi se pare scarboasa(putin spus) ideea de 2 barbati facand sex intre ei. Dar in afara de aceasta imagine a fanteziei nu am nimic cu ei, ce fac e treaba lor.
    2 femei chiar mi se pare incitant desi ciudat pentru ca tot anormal este dar din nou treaba lor (poate as intra si eu in treaba lor).
    Inteleg ca aceasta este parerea majoritatii barbatilor heterosexuali si banuiesc ca asa sunteti si voi.
    De ce intreb? ma intereseaza daca critica ta ar fi ca copii acesor cupluri au o inclinatie mai mare spre a deveni gay decat copii cuplurilor heterosexuale.
    Sunt niste studii pe tema asta publicate pe internet.
    Din cate am vazut eu copii din aceste tipuri de cupluri sunt mai echilibrati si mai toleranti.
    Ceea ce parerea mea este un lucru extrem de bun, poate ar trebui sa dam multi copii romani cuplurilor gay.
    Cat despre argumentul ca e natural sau normal, ambele sunt supuse schimbarii. Candva era normal sa-ti cumperi nevasta sau sa o rapesti sau violezi tot ce poti sau sa-ti iei mai multe neveste sau multe alte lucruri.
    Acest normal/natural evolueza si e chiar diferit in functie de locatia geografica pe glob in ziua de azi.
    Pe de alta parte daca tu consideri ca persoanele gay nu sunt normale si nu pot creste un copil nu prea avem ce discuta cred.
    Parerea mea (de curand formata repet) este ca esentiala este calitatea omului nu orientarea sexuala, un om educat bun si cu mijloace financiare indestulatoare cu probabilitate mare va fi un parinte mai bun decat unul needucat rau si sarac, desigur cu exceptii (nu intru in detaliu ce inseamna bun si rau cred ca in mare se intelege ce vreau sa spun).
    Deci intrebarea finala este care sunt efectele negative pe care familia gay le are asupra copilului? pentru ca in lipsa acestora nu vad de ce sa interzic adoptia.

    RăspundețiȘtergere
  5. heh scuzati erorile gramaticale stiu ca trebuia sa scriu cu 3 de i copiii (in vreo 2 locuri) dar bat-o vina de gramatica e greu cu scrisul si ganditul si sunt prea lenes sa corectez

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu pot sa spun decat la postarea cu Vantu: pls nu-mi pune vorbe in gura pe care nu le-am rostit sau gandit, pls. Dar daca ma intrebi ceva, ai rabdarea sa-ti raspund. Nu sunt homofob si nu cred ca reiese homofobia mea din postare. Nu sustin si nu am temerea ca dintr-o familie gay copilul ar putea fi si el gay. Mai mult decat atat, daca dintr-o familie hetero ar rezulta un copil gay, chiar si eu daca es avea un baiat care mi-ar marturisi ca-i gay nu l-as marginaliza sau nu m-as trata cu el altfel, sigur, pe cat posbil, as fi un pic bulversat si nestiutor dar as face eforturi. De asemenea cred ca nu reiese din postarea mea nici ca consider persoanle gay ca anormale si deci fara drepturi egale. Eu discutam doar posibilitatea educatiei unui copil minor de catre doi parinti de acelasi sex. Asta pentru mine nu e normal. Un copil are nevoie de: una bucata mama si una bucata tata, nu doua mame sau doi tati. Lumea poate evolua sau involua eu voi crede la fel. Atat.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu cred ca ti-am pus vorbe in gura si daca asa pare imi cer scuze.
    Raspundeam anticipat la diferite pozitii care speram sa fie prezente din prima postare.
    De aceea sustineam ca ar fi mai usor sa pui niste argumente ca sa stiu la ce sa raspund decat sa raspund la toate posibilele pozitii.
    Ce inseamna un tata si o mama, doar dotarea fizica sexuala a parintelui conteaza ?
    Din nou nu prea ai adus nici un argument ci doar ti-ai prezentat pozitia si cu o siguranta de invidiat.
    "Lumea poate evolua sau involua eu voi crede la fel" suna aproape religios.
    E pozitia ta si ai tot dreptul la ea dar parca ideea blogului era de discutii cu argumente.

    RăspundețiȘtergere
  8. Nu am argumente. Acesta opinie a mea face parte din setul meu de principii sa le zicem morale care nu pot fi argumentate. Adica mai bine zis pot, dar nu are sens. E ca si cum ar trebui sa argumentez de ce nu e bine sa ne mancam intre noi. Nu stiu. Nu e bine. Am doar argumente biologice, dar uneori ele nu-s suficiente (cum ar fi teoria evolutiei pe care ai aparat-o si tu energic).

    RăspundețiȘtergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  10. La comentati ca: selectati profilul se poate alege nume/adresa. Nu trebuie adresa evident. Ex: florin. Numai atat. Sau numa adresa ex: Str lapusului. Asa "anonim" e naspha

    RăspundețiȘtergere
  11. Stimate anonim,
    Eu prefer cu nume.
    Pe acest blog atacul la persoana nu este tolerat. Ironia da, bascalia nu. Se poate ironiza pe comentariile unuia sau altuia din vizitatori dar pretindem si argumente, altminteri ne transformam in zoo.
    Multumesc si succes pentru eventualele viitoare postari.

    RăspundețiȘtergere
  12. "E pur si simplu un nonsens. Daca aveti alte pareri, feel free..... "
    "Pe acest blog atacul la persoana nu este tolerat. Ironia da, bascalia nu. Se poate ironiza pe comentariile unuia sau altuia din vizitatori dar pretindem si argumente, altminteri ne transformam in zoo."

    1.Eu stiu ca este greu sa faci divferenta intre atac la persoana si ironie, dar in cazul in care nu s-a folosit limbaj vulgar, nu s-a concretizat la Persoana nu pot sa accept stersul postului meu de dinainte.
    2. Parerea mea este parerea mea, pe care cum sa zis mai sus sunt liber sa o exprim, LIBER si fara nevoia de a o ARGUMENTA.
    3. Te rog sa lasi publicul sa decida dc ai avut dreptate sa ma stergi.
    " Stiu ca este de mirare dar trebuie sa fiu de acord cu Adi a tema acesta(...) oare ce experieanta o fi avut in acest domeniu ca si-a scimbat parerea asa caci nu de mult am amut acesta discutie cu el si atunci avea opinea total diferita.
    Oare cat o sa mai tina pana problema se va schimba de la homosexulaitate la legalizarea Zoofiliei. "- atta am putut reproduce din amintiri dc lipseste ceva completeaza terog.

    P.S. nu am selectat profil ca de fiiecare data cand am incercat acest lucru. asta insemna 2 posturi pierdute, imi da eroare gen conection timed out, si mi se sterge tot ce am scris...ceeace imi cam ia cheful de la exprimarea opiniei

    Ciubi

    RăspundețiȘtergere
  13. sa nu-ti ia! semneaza-te la sfarsit ca si acum.
    Sa decida cel in cauza, Adi, daca se simte ofensat.Daca da te sterg. Dar tu ai sustinut si ieri cateva idei interesante, posteaza-le si pe blog sa le dezbatem

    RăspundețiȘtergere